Heliconia island en omgeving - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Yvonne Roijendijk - WaarBenJij.nu Heliconia island en omgeving - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Yvonne Roijendijk - WaarBenJij.nu

Heliconia island en omgeving

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

26 Januari 2014 | Costa Rica, San José

Hallohallo!

Ten eerste... Deze site is toch niet zo handig met een tablet want dingen als foto's uploaden en profielfoto wijzigen en het goede land instellen werkt niet zo handig.... Maar dat terzijde! Ik zal eens vertellen wat ik de laatste tijd heb meegemaakt, ik zal het proberen overzichtelijk te houden maar ik garandeer niks :-P

Ik heb inmiddels nog maar een weekje te gaan op Heliconia island. De afgelopen twee weken heb ik niet super veel gedaan aangezien ik hier moet helpen en zelf geen auto heb, toch heb ik het hier erg naar mijn zin! Ik kan inmiddels al sneller afwassen, bedden opmaken en eitjes bakken word ik zelfs ook beter in! Ook heb ik in de keuken stukken mogen verven wat me ook prima beviel.

Buiten Heliconia Island heb ik een paar tripjes gemaakt, waaronder het tirimbina park. Dit is een super mooi park met hangbruggen en mooie natuur. Toen we weer terug reden hing er zomaar een luiaard naast de weg aan een hekje! Natuurlijk had ik dit niet gezien en moesten we een stukje terug rijden en stoppen, super gaaaaf! De luiaard was gewoon aaibaar hihi. Hij sloeg wel met zijn poten en probeerde zich te verstoppen, maar het was echt super leuk om zon beessie aan te raken!
Dit brengt me op het volgende, ze verkopen hier gewoon honen katten in de dierenwinkels... Zielig voor die beestjes, hele dag in zon hokje, maar wel leuk om even met een katje te knuffelen nu ik zolang zonder Zowy moet. Maaaar ze hadden ook egels! Vreemd, geen idee of ze die als huisdier hebben hier, ik denk van wel.. Maar ook deze mocht ik vasthouden, zon lief baby snoetje van een egel :-) deze was echter erg schrikkerig, dus maar snel weer terug gezet.

Buiten de prachtige natuur hebben ze hier ook honden kroegjes en vrachtwagens. Waarom deze combinatie? Nou alle drie maken ze een hoop lawaai wat je hier helaas af en toe kunt horen. Ik ben zelf op een zaterdagavond met Jose van frogs graven de kroegen gaan bezoeken. We begonnen bij de typische kroeg die ze hier heel veel hebben: een Karaokebar met heel luide muziek waar 10 man aan de bar zit en het voor de rest leeg is. Niet echt geweldig dus.. Daarna kwamen we bij een discotheek met jawel hoor, allemaal jongeren rond de 18 of jonger, volgens mij hetzelfde als wat we in Nederland hebben. Erboven zat een gezellig cafeetje waar we even gezeten hadden, waarna we naar de laatste kroeg gingen: bananas! Hier hing een grappig sfeertje, er waren zowel meiden met amper kleren als normale mensen, maar ook oude mannetjes en vrouwtjes. Vreemd was dat iedereen aan de rand van de tent stond en niemand danste. Later kwam dit los, bij mij ook na een aantal biertjes hihi. Ik heb geprobeerd de salsa te leren dansen maar ik denk toch dat ik daar wat nuchterder voor had moeten zijn.. Misschien de volgende keer :p

Hier op heliconia island is het ook erg leuk om dieren te spotten. Bij een nachtwandeling door de tuin, met een stuk jungle, zijn we gordeldieren tegen gekomen! En ook een heel lief rol staart beertje wat rustig in de boom aan het eten was. Overdag zie je vaak brulapen met baby's en ook luipaarden, ook met babys! Super leuk om te zien! Qua gasten zit er nu ook een stel met een baby van ongeveer 9 maanden, je snapt toch niet dat ze die meenemen? Hopelijk geen babygehuil vannacht... Verder zijn veel gasten wel aardig om een praatje mee te maken. Fransen kunnen helaas niet echt engels.. En sommige mensen hierverdienen het gewoon niet om hier te zijn, gaan ze in een mooi park wandelen, komen ze terug en zeggen ze: ja maar na een tijdje wordt het toch wel saai.. Jeetje, het is juist hartstikke mooi!

Sinds gister is het eigenlijk pas weer een beetje mooi weer geworden dus ik kan weer een beetje aan de zon gaan wennen. Vandaag ook maar eens een duik in de rivier gewaagd, lekker hoor! Terwijl ik er heen liep....zonder camera helaas, spotte ik 2 leguanen op de grond, grote! Wauuuww :-D met mooie oranje kleuren en ze liepen om elkaar heen, een beetje te pronken en daarna vielen ze elkaar aan, en ik zat er maar een paar letter vandaan wowie! :-D

Volgende week ga ik in San Jose aan mijn Spaans cursus beginnen, ik heb de gegevens van mijn gastgezin al en ik heb er zin in. Op de school krijg ik meer informatie over vrijwilligers mogelijkheden in het land, ik ben benieuwd! Voogensmij zijn er bst veel opties waar ik uit mag kiezen dus ik moet maar eens bedenken wat ik wil gaan doen.. Sowieso iets met dieren. Wat het wordt laat ik in mijn volgende verslag horen!

Heel veel liefs,
Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Zo, lekker afgestudeerd! En wat ga je na het reizen doen? Werken? Nee, reizen natuurlijk! Dus bij deze dan ook eens een waarbenjij.nu van mij :)

Actief sinds 08 Jan. 2014
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 4526

Voorgaande reizen:

09 Januari 2014 - 08 April 2014

Op naar Costa Rica!

Landen bezocht: