Het begin - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Yvonne Roijendijk - WaarBenJij.nu Het begin - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Yvonne Roijendijk - WaarBenJij.nu

Het begin

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

13 Januari 2014 | Costa Rica, San José

Ola!

Zo daar ging ik dan vol goede zin dat vliegtuig in! Mijn vlucht verliep vlekkeloos, en daarna kreeg ik in San Jose meteen een taxi die me naar mijn hostel bracht. Toppie! Leuk hostel met aardige mensen en een privekamertje met maarliefst 3 bedden :-) De ochtend erna ontbeten met bananen en cookies en gevraagd hoe ik het beste bij Heliconia island kon komen, erg uitgebreide beschrijving gekregen dus dat kon niet misgaanmisgaan....... Wel dus. Waar het busstation moest zijn kon ik het niet vinden, dus maar een beetje zoekend rondgelopen en aan mensen gevraagd waar het zou moeten zijn. Deze mensen konden echter bar weinig Engels en ik weinig Spaans.. Na wat moeite had ik dus eindelijk mijn 1e bus die ik moest hebben gevonden. Bij mijn 2e bus ging dit hetzelfde...totdat iemand mijn verdwaalde blik op een of ander bord zag en mij hulp aanbood. Een Franse vrouw die warempel Engels kon en haar man brachten mij naar Helicnia iemand, ze kwamen er toch langs. Hartstikke lief! Na 1.5 dag eindelijk op mijn bestemming! :-)

(Voor degene die het nog niet wisten: Heliconia iemand is een hotel met leuke kamertjes eigendom van de neef van mijn vader en zijn vrouw. Ik ga hier 3 werkjes helpen)

Ik werd hartelijk ontvangen en mocht meteen even uitrusten in mijn kamertje tussen alle mooie plantjes. De dag erna kon het werk beginnen, om half 6 op en het ontbijt voorbereiden. Daarna de cabinas (kamers) netjes maken en poetsen. Dit zal iedere dag moeten gebeuren, maar het is gelukkig niet heel veel werk dus ik heb nog genoeg tjjd om andere leuke dingen te doen! Ze hebben hier echt super veel beestjes, de eerste dag heb ik al metee luiaarden, brulapen, leguanen, gekko's, kolibries en een rood gifkikkertje gezien! Super super mooi hier!
Vandaag heb ik nog wat blaadjes geharkt en daarna een tripje gemaakt naar frogs heaven. Het was een erg mooie wandeling door de tuin van Jose, de eigenaar, die alles over zijn stukje natuur en levenswijze kon vertellen. De wandeling was erg leuk en leerzaam. We hadden 4 soorten kikkers gespot waaronder het rode gifkikkertje waarvan ik de naam even niet meer weet en jawel, de red eyed treefrog! Super mooi :-) in de avond zijn er veel meer kikkers te spotten dus ik ga zeker nog eens een keer terug in de avond!

Mijn eerste indruk van Costa Rica? Super tof! De natuur is echt heel mooi en het klimaat is ook lekker. Lekker warm en af en toe een verfrissende regenbui en een mega biodiversiteit aan dieren! En planten natuurlijk ook!

Voor beelden bij mijn verhaal, zie de foto's ;)



  • 13 Januari 2014 - 09:20

    Inge:

    Hey Yvonne,
    Zo te horen is je avontuur goed van start gegaan. Geniet van alle mooie dingen daar!!
    xx

  • 13 Januari 2014 - 09:41

    Krissy:

    Joehoe Vonnie, klinkt super leuk :) !! Hoop dat je nog heel veel leuke diertjes en andere dingetjes ziet. Veel plezier xx

  • 13 Januari 2014 - 14:12

    Nnaniki:

    Oehhh Yvo!! Je bent op en top bioloog aan het uithangen hoor ik al haha LEUK!! Geniet ervan:d
    En uhm.. waar zijn die foto'?!!! tjop tjop
    Enjoy!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Zo, lekker afgestudeerd! En wat ga je na het reizen doen? Werken? Nee, reizen natuurlijk! Dus bij deze dan ook eens een waarbenjij.nu van mij :)

Actief sinds 08 Jan. 2014
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 4519

Voorgaande reizen:

09 Januari 2014 - 08 April 2014

Op naar Costa Rica!

Landen bezocht: